Ferrari - 60's (1960-1969)


Ferrari 250 GT SWB (1960)

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The Ferrari 250 GT SWB was one of the most notable GT of its time. Was the first Ferrari GT with disc brakes and was powered with a 60º V12 with 3000cc and 280hp at 7000rpm. Top speed of 268Km/h.
 
O Ferarri 250 GT SWB foi um dos mais notaveis GT's do seu tempo. Foi o primeiro GT da Ferrari com travões de disco e era motorizado com um V12 a 60º com 3000cc e 280hp ás 7000rpm . Velocidade máxima de 268km/h.
 
 

Ferrari 250 California (1960)

Scale: 1/43

The Ferrari 250 California was designed to the North America California sun.  Was powered with the same engine 60º V12 of the 250 TDF  with 3000cc and 237hp at 7000rpm. Top speed of 252Km/h.
 
O Ferarri 250 California foi desenhado para o sol da California na América do Norte. Era motorizado com o mesmo motor V12 a 60º do 250TDF com 3000cc e 237hp ás 7000rpm. Velocidade máxima de 252km/h.



Ferrari 250 GT/E 2+2 (1960)

  Scale: 1/43

  

Scale: 1/43 

The Ferrari 250 GT 2+2 was the first four-seater Ferrari to be produced on  large scale.  Was powered with a 60º V12 frontal/longitudinal engine with 3000cc and 240hp at 7000rpm. Top speed of 230Km/h.
 
O Ferarri 250 CGT 2+2 foi o primeiro Ferrari de quatro lugares a ser produzido em grande escala. Era motorizado com um motor dianteiro/longitudinal V12 a 60º com 3000cc e 240hp ás 7000rpm. Velocidade máxima de 240km/h.
 
 

Ferrari 400 Superamerica (1960)

  Scale: 1/43
 
The Ferrari 400 Superamerica was created to reply to the demands of lux and comfort with amazing performances.  Was powered with a 60º V12 frontal/longitudinal engine with 4000cc and 340hp at 7000rpm. Top speed of 265Km/h.

O Ferarri 400 Superamerica foi criado para responder ás demandas de luxo e conforto, aliados a performances extraordinárias. Era motorizado com um motor dianteiro/longitudinal V12 a 60º com 4000cc e 340hp ás 7000rpm. Tinha uma velocidade máxima de 265km/h. 


 
Ferrari 250 GTO (1962)
 
  Scale: 1/43

Scale: 1/24

The Ferrari 250 GTO is the car that summed up Ferrari best philosophy. Was the pinnacle of development of the 250GT competition series, in a road car.  Was powered with a 60º V12 frontal/longitudinal engine with 3000cc and 300hp at 7400rpm. 0-100Km/h in 2.9 sec and top speed of 280Km/h.

O Ferarri 250 GTO é o carro que resume o melhor da filosofia da Ferrari. Foi o auge do desenvolvimento da série 250GT de competição, num carro de estrada. Era motorizado com um motor dianteiro/longitudinal V12 a 60º com 3000cc e 300hp ás 7400rpm. Aceleração 0-100Km/h em 2.9 seg e velocidade máxima de 280km/h. 



Ferrari 330 TR (1962)

  Scale: 1/43
 
The Ferrari 330 TR was the last Ferrari front-engined to win the Le Mans 24h race. Was powered with a 60º V12 frontal/longitudinal engine with 4000cc and 390hp at 7500rpm. 0-100Km/h in 3.9 sec and top speed of 289Km/h.

O Ferarri 330 TR foi o último Ferrari com motor dianteiro a vencer as 24gh de Le Mans. Era motorizado com um motor dianteiro/longitudinal V12 a 60º com 4000cc e 390hp ás 7500rpm. Aceleração 0-100Km/h em 3.9 seg e velocidade máxima de 289km/h. 
 

 
Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso (1963)

  Scale: 1/43
 
The Ferrari 250 GT was positioned between racing and up-market luxury models. A sporty car with few concessions to the comfort. Was powered with a 60º V12 frontal/longitudinal engine with 3000cc and 240hp at 7500rpm. Top speed of 240Km/h.

O Ferarri 250 GT posicionava-se entre os carros de corrida e os modelos de luxo. Um carro desportivo com algumas concessões ao conforto Era motorizado com um motor dianteiro/longitudinal V12 a 60º com 3000cc e 240hp ás 7500rpm. Velocidade máxima de 240km/h.

 
 
Ferrari 250P (1963)

  Scale: 1/43
  
The Ferrari 250 P was the very first mid-engined Ferrari. Was powered with a 60º V12 rear/longitudinal engine with 3000cc and 310hp at 7500rpm. Top speed of 290Km/h.

O Ferarri 250 P foi o primeiro Ferrari com motor central. Era motorizado com um motor traseiro/longitudinal V12 a 60º com 3000cc e 310hp ás 7500rpm. Velocidade máxima de 290km/h.


 
Ferrari 250 LM (1964)

  Scale: 1/24

The Ferrari 250 LM was the berlinetta version of the 250 P that FIA refuse to homologate as GT. Was powered with a 60º V12 rear/longitudinal engine with 3300cc and 320hp at 7500rpm. Top speed of 287Km/h.

O Ferarri 250 LM foi a versão berlinetta do 250P que a FIA se recusou a homologar como GT. Era motorizado com um motor traseiro/longitudinal V12 a 60º com 3300cc e 320hp ás 7500rpm. Velocidade máxima de 287km/h.
 
 
 
Ferrari 275 GTB / GTS (1964)

  Scale: 1/43

  Scale: 1/24



  Scale: 1/43
 
The Ferrari 275 GTB/S presented new features as the rear mounted gearbox, independent rear suspension and wet sump lubrication. Was powered with a 60º V12 front/longitudinal engine with 3300cc and 280hp (GTB) / 260hp (GTS) at 7600 (GTB) / 7000rpm (GTS). Top speed of 258Km/h (GTB) / 242Km/h (GTS).

O Ferarri 275 GTB/S apresentou novos recursos como a caixa de velocidades montada na traseira, a suspensão traseira independente e o carter humido . Era motorizado com um motor dianteiro/longitudinal V12 a 60º com 3300cc e 280hp (GTB) / 260hp (GTS) ás 7600 rpm(GTB) / 7000rpm (GTS). Velocidade máxima de 258km/h (GTB) / 242Km/h (GTS).
 
 

Ferrari 330 GTC / GTS (1964)

  Scale: 1/43


Scale: 1/43

The Ferrari 330 GT/S was slotted in between the 275 GTB/S and the more tranquil 330 2+2. Was powered with a 60º V12 front/longitudinal engine with 4000cc and 300hp at 7000. Top speed of 258Km/h (GTB) / 242Km/h.

O Ferarri 330 GTC/S encaixava-se entre o 275 GTB/S e o mais tranquilo 330 2+2. Era motorizado com um motor dianteiro/longitudinal V12 a 60º com 4000cc e 300hp  ás 7000 rpm. Velocidade máxima de 242km/h.
 


Ferrari 250 GTO Series II (1964)
 
   
   Scale: 1/43

The Ferrari 250 GTO Series II was an improved GTO 62 . Was powered with a 60º V12 front/longitudinal engine with 3000cc and 300hp at 7700. Top speed of 258Km/h (GTB) / 242Km/h.

O Ferarri 250 GTO Série II foi um GTO de 62 renovado. Era motorizado com um motor dianteiro/longitudinal V12 a 60º com 3000cc e 300hp  ás 7700 rpm. Velocidade máxima de 258km/h.



  Ferrari 330 P2 (1965)

  Scale: 1/43

The Ferrari 330 P2  was powered  by the biggest engine used by Ferrari in the sport prototypes, even when confronted with the competitors much bigger engines.  60º V12 rear/longitudinal engine with 4000cc and 410hp at 8000. Top speed of 300Km/h.

O Ferarri 330 P2 foi motorizado com o maior motor usdado pela Ferrari em sport protótipos, mesmo com os concorrentes usando motores muito maiores.  V12 a 60º traseiro/longitudinal com 4000cc e 410hp  ás 8000 rpm. Velocidade máxima de 300km/h. 
  


Ferrari 330 P4 (1967)

  Scale: 1/43
 
The Ferrari 330 P4  innovated with a 3-valve cylinder head (2 inlet + 1 outlet) and a Lucas injection system.  Was powered with a 60º V12 rear/longitudinal engine with 4000cc and 450hp at 8000. Top speed of 320Km/h.

O Ferarri 330 P4 inovou com  uma cabeça de cilindro de 3 válvulas (2 de injecção + 1de escape) e um sistema de injecção Lucas.  Era motorizado com um V12 a 60º traseiro/longitudinal com 4000cc e 450hp  ás 8000 rpm. Velocidade máxima de 320km/h.  
 


Ferrari 365 GTB / GTS 4 Daytona (1968)

  Scale: 1/43

  Scale: 1/24



  Scale: 1/43
 
The Ferrari 275 GTB/S was a milestone in the history of the extreme high-performance front-engined sport cars.  Was powered with a 60º V12 front/longitudinal engine with 4400cc and 352hp at 7500 and 6 Weber twin-choke 40mm. Top speed of 280Km/h.

O Ferarri GTB/S foi um marco histórico nos desportivos de motor dianteiro com prestações extremas.  Era motorizado com um V12 a 60º dianteiro/longitudinal com 4400cc e 352hp  ás 7500 rpm e 6 carburadores Webertwin-choke 40mm. Velocidade máxima de 280km/h.
 

 
Dino 246 GT (1969)

  Scale: 1/43

Scale: 1/24

Ferrari has necessity to increase the sales and reduce production costs. The Ferrari Dino was the first produced on a assembly line and was a commercial success. Was powered with a 65º V6 rear/transverse engine with 4400cc and 195hp at 7600. Top speed of 235Km/h.

A Ferrari teve a necessidade de aumentar as vendas e reduzir os custos de produção. O Ferrari Dino foi o primeiro a ser produzido em linha de montagem e tornou-se num sucesso comercial.  Era motorizado com um V6 a 65º traseiro/transverso bcom 4400cc e 195hp  ás 7600 rpm. Velocidade máxima de 235km/h.


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